GRUPY MEDYCZNEJ TOMMED
Spółki tworzące Grupę Medyczną TOMMED:
Centrum Medycznego Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Ośrodek Diagnostyki Spółka Komandytowa
Centrum Medycznego Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością PROF-MED Spółka Komandytowa
Centrum Medycznego Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Frączyk i Wspólnicy Sp. z o.o.
Grupa Medyczna Tommed systematycznie podejmuje intensywne działania na rzecz podnoszenia bezpieczeństwa i zadowolenia Pacjentów poprzez gwarantowane wysokiej jakości świadczonych usług medycznych. Kultura organizacji opiera się na kulturze bezpieczeństwa, którą charakteryzuje szczerość, tolerancja i otwarta komunikacja. Kierownictwo jest odpowiedzialne za prawidłowy przepływ informacji i relacje między Pracownikami, osobami zarządzającymi i Pacjentami oraz ich Rodzinami.
Promowanie bezpieczeństwa Pacjenta jest najwyższym priorytetem osiąganym poprzez indywidualne podejście, zapewnienie kompleksowej opieki medycznej w zakresie diagnostyki i leczenia, świadczenie usług z użyciem sprzętu medycznego oraz infrastruktury technicznej najwyższej jakości, a także poprzez właściwy dobór personelu pod kątem posiadanego wykształcenia, zdobytego doświadczenia i otwartego podejścia do problemów Pacjenta. Podnoszenie kwalifikacji poprzez organizowane przez Grupę Medyczną Tommed szkolenia zorientowane na stałą poprawę jakości oraz świadomości i zaangażowania personelu w działania na rzecz doskonalenia bezpieczeństwa naszych podopiecznych jest naszą misją, która zamyka się w słowach „Specjaliści od zdrowia”. Równie istotne jest regularne zbieranie opinii naszych Pacjentów poprzez system ankietowania oraz rzetelne ich analizowanie i wyciągane wniosków.
W celu osiągnięcia najwyższej jakości i zapewnienia bezpieczeństwa oraz satysfakcji Pacjentom w Grupie Medycznej Tommed wprowadzono zasady, do których przestrzegania zobowiązuje się cały personel. Zasady mają swoje odzwierciedlenie w procedurach określających sposób postępowania prowadzący do zapobiegania wystąpieniu zdarzeń niepożądanych. Należą do nich: standardy higieny i zapobieganie zakażeniom szpitalnym, reguły farmakoterapii i bezpiecznego przechowywania produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych, sumienne prowadzenie dokumentacji medycznej, stosowanie metod identyfikacji Pacjenta oraz używanie sprawnego i nadzorowanego sprzętu i urządzeń kontrolno-pomiarowych. Podmiot identyfikuje i monitoruje ryzyka oraz stosuje procedury ograniczające ich wystąpienie. Przestrzeganie praw Pacjenta, norm prawnych i standardów jakości mających na celu zapobieganie wystąpieniu zdarzeń niepożądanych jest nadrzędną zasadą Grupy Medycznej Tommed. Postępowanie ze zdarzeniami niepożądanymi jest nastawione na szukanie przyczyn wystąpienia incydentu i wdrażanie rozwiązań naprawczych w celu zapobiegania ich występowaniu w atmosferze wzajemnego zaufania, bez wskazywania winnych.
Wszyscy Pracownicy są współodpowiedzialni za realizację Polityki Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta. Deklaruję pełne zaangażowanie Kierownictwa i wszystkich Pracowników w utrzymaniu i ciągłym doskonaleniu wewnętrznego systemu zarządzania jakością oraz postępowanie zgodnie z wymogami standardów akredytacyjnych Programu Akredytacji Szpitali i POZ.
Katowice, dnia 02.09.2024 r.
Centrum Medyczne Tommed Sp. z o.o. Ośrodek Diagnostyki Sp. K >>
Centrum Medyczne Tommed Sp. z o.o. >>
Centrum Medyczne Tommed Sp. z o.o. Prof-Med Sp. K >>
Bezpieczeństwo Informacji wpisuje się w priorytetowe zadanie Centrum Medycznego Tommed Sp. z o.o. Ośrodek Diagnostyki Sp. k. z uwagi na konieczność zapewnienia poufności, integralności i dostępności informacji związanej z procesem świadczenia usług medycznych.
Polityka Bezpieczeństwa Informacji (PBI) stanowi deklarację zapewnienia wsparcia i zaangażowania Dyrekcji Ośrodka w proces planowania, wdrażania, eksploatacji i doskonalenia SZBI zgodnie z wymaganiami normy ISO/IEC 27001 oraz oczekiwaniami interesariuszy.
Dyrekcja Ośrodka, doceniając znaczenie procesu utrzymywania bezpieczeństwa informacji, ustanawia PBI w celu wyznaczenia kierunku działań zmierzających do realizacji i utrzymywania systemowego podejścia do zarządzania bezpieczeństwem informacji.
System SZBI został wdrożony w następujących oddziałach:
oraz wszystkich komórkach wspierających działalność powyższych oddziałów.
Celem SZBI jest osiągnięcie poziomu organizacyjnego i technicznego, który:
Powyższe cele realizowane są poprzez:
Szczególną rolę w SZBI odgrywa bezpieczeństwo przetwarzania danych medycznych wytwarzanych w Ośrodku oraz informacji powierzanych przez pacjentów. W celu zapewnienia należytej ochrony tych zasobów, Dyrekcja powołała Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz niezależnego audytora, zadaniem powołanych ról jest stały monitoring bezpieczeństwa procesu przetwarzania danych osobowych w tym medycznych.
Katowice, dnia 29.05.2023 r.