POLITYKA

 

POLITYKA JAKOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA PACJENTA ORAZ BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI
GRUPY MEDYCZNEJ TOMMED

POLITYKA JAKOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA PACJENTA
GRUPY MEDYCZNEJ TOMMED

 

 

Spółki tworzące Grupę Medyczną TOMMED:

Centrum Medyczne Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Ośrodek Diagnostyki Spółka Komandytowa

Centrum Medyczne Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością PROF-MED Spółka Komandytowa

Centrum Medyczne Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Frączyk i Wspólnicy Sp. z o.o. 

 

 

Wszyscy pracownicy współuczestniczą w realizacji Polityki Jakości i Bezpieczeństwa i ponoszą odpowiedzialność za jej wdrażanie. Promowanie bezpieczeństwa pacjenta jest najwyższym priorytetem w Grupie Medycznej Tommed.  W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentom oraz bezpieczeństwa prawnego pracownikom i podmiotowi wprowadzamy procedury, instrukcje, ścieżki postępowania i mapy procesów, które są drogowskazami minimalizującymi ryzyko występowania zdarzeń niepożądanych.

Kultura organizacyjna, którą tworzymy, opiera się na wypracowanych wspólnie wartościach:

  • bezpieczeństwo – które rozumiemy jako przewidywanie i minimalizację zagrożenia i ryzyka wynikającego z naszej działalności i podejmowanych decyzji
  • efektywność - którą rozumiemy jako realizowanie zadań oraz celów w optymalny sposób
  • kompetencje - które rozumiemy jako motywowanie współpracowników do doskonalenia wiedzy oraz tworzenie przestrzeni do pracy w oparciu o potencjał naszych pracowników
  • odpowiedzialność - którą rozumiemy jako dotrzymywanie słowa, wywiązywanie się ze swoich obowiązków i branie odpowiedzialności za podejmowane decyzje
  • współpraca - którą rozumiemy jako pracę w grupie na rzecz osiągnięcia celów w oparciu o procedury i standardy
  • zaangażowanie - które rozumiemy jako gotowość realizacji naszej misji i celów bez względu na trudności

Na Politykę Jakości i Bezpieczeństwa w Grupie Medycznej Tommed składają się:

  • udzielanie świadczeń zgodnie z obwiązującymi przepisami prawa, ze szczególnym uwzględnieniem respektowania praw pacjenta
  • identyfikacja ryzyka
  • realizacja Polityki Edukacji w Grupie Medycznej Tommed
  • realizacja Polityki Wizerunku i Komunikacji w Grupie Medycznej Tommed
  • efektywna analiza zdarzeń niepożądanych
  • efektywna analiza zdarzeń organizacyjnych
  • skuteczna analiza skarg i pochwał
  • ankietowanie i analiza opinii pacjentów
  • programy poprawy jakości  

Dyrekcja Grupy Medycznej Tommed deklaruje pełne zaangażowanie i wsparcie pracowników w utrzymaniu i ciągłym doskonaleniu Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem. 

Katowice, dnia 15.10.2025 r.

 

CERTYFIKAT ISO 9001 

Centrum Medyczne Tommed Sp. z o.o. Ośrodek Diagnostyki Sp. K >> 

Centrum Medyczne Tommed Sp. z o.o. >>

Centrum Medyczne Tommed Sp. z o.o. Prof-Med Sp. K >>

Tommed Sp. z o.o. >> 

 

POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI

 

 

Bezpieczeństwo Informacji wpisuje się w priorytetowe zadanie Centrum Medycznego Tommed Sp. z o.o. Ośrodek Diagnostyki Sp. k. z uwagi na konieczność zapewnienia poufności, integralności i dostępności informacji związanej z procesem świadczenia usług medycznych.

Polityka Bezpieczeństwa Informacji (PBI) stanowi deklarację zapewnienia wsparcia i zaangażowania Dyrekcji Ośrodka w proces planowania, wdrażania, eksploatacji i doskonalenia SZBI zgodnie z wymaganiami normy ISO/IEC 27001 oraz oczekiwaniami interesariuszy.

Dyrekcja Ośrodka, doceniając znaczenie procesu utrzymywania bezpieczeństwa informacji, ustanawia PBI w celu wyznaczenia kierunku działań zmierzających do realizacji i utrzymywania systemowego podejścia do zarządzania bezpieczeństwem informacji.

System SZBI został wdrożony w następujących oddziałach:

  • Oddział Chirurgii Ogólnej (hospitalizacja planowa),
  • Oddział Ginekologii i Położnictwa (hospitalizacja planowa),
  • Oddział Gastroenterologii (leczenie jednego dnia),

oraz wszystkich komórkach wspierających działalność powyższych oddziałów.

Celem SZBI jest osiągnięcie poziomu organizacyjnego i technicznego, który:

  • będzie gwarantował pełną ochronę informacji przetwarzanych w Ośrodku oraz zapewni ciągłość procesu ich przetwarzania,
  • zapewni zachowanie poufności, integralności i dostępności informacji,
  • zagwarantuje odpowiedni poziom bezpieczeństwa informacji, bez względu na jej postać, we wszystkich systemach jej przetwarzania,
  • zapewni gotowość do podjęcia działań w sytuacjach awaryjnych dla bezpieczeństwa informacji przetwarzanych i powierzonych przez pacjentów.

Powyższe cele realizowane są poprzez:

  • wyznaczenie ról i odpowiedzialności w zakresie utrzymania systemu SZBI,
  • stosowanie przez użytkowników polityk, instrukcji oraz procedur określających sposób ochrony informacji
  • przegląd i doskonalenie systemu SZBI adekwatnie do wymagań prawnych, pojawiających się zagrożeń  oraz oczekiwań pacjentów
  • podnoszenie świadomości pracowników i współpracowników w zakresie bezpieczeństwa procesu przetwarzania informacji
  • zapewnienie niezbędnych zasobów na eksploatacje systemu SZBI

Szczególną rolę w SZBI odgrywa bezpieczeństwo przetwarzania danych medycznych wytwarzanych w Ośrodku oraz informacji powierzanych przez pacjentów. W celu zapewnienia należytej ochrony tych zasobów, Dyrekcja powołała Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz niezależnego audytora, zadaniem powołanych ról jest stały monitoring bezpieczeństwa procesu przetwarzania danych osobowych w tym medycznych.

Katowice, dnia 29.05.2023 r.

CERTYFIKAT ISO 27001 >>

 

© GRUPA MEDYCZNA TOMMED 2023.