POLITYKA

 

POLITYKA JAKOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA PACJENTA ORAZ BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI 

GRUPY MEDYCZNEJ TOMMED

POLITYKA JAKOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA PACJENTA

 

 

Spółki tworzące Grupę Medyczną TOMMED:

Centrum Medycznego Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Ośrodek Diagnostyki Spółka Komandytowa

Centrum Medycznego Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością PROF-MED Spółka Komandytowa

Centrum Medycznego Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Tommed Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Frączyk i Wspólnicy Sp. z o.o. 

 

 

Grupa Medyczna Tommed systematycznie podejmuje intensywne działania na rzecz podnoszenia bezpieczeństwa i zadowolenia Pacjentów poprzez gwarantowane wysokiej jakości świadczonych usług medycznych. Kultura organizacji opiera się na kulturze bezpieczeństwa, którą charakteryzuje szczerość, tolerancja i otwarta komunikacja. Kierownictwo jest odpowiedzialne za prawidłowy przepływ informacji i relacje między Pracownikami, osobami zarządzającymi i Pacjentami oraz ich Rodzinami.


Promowanie bezpieczeństwa Pacjenta jest najwyższym priorytetem osiąganym poprzez indywidualne podejście, zapewnienie kompleksowej opieki medycznej w zakresie diagnostyki i leczenia, świadczenie usług z użyciem sprzętu medycznego oraz infrastruktury technicznej najwyższej jakości, a także poprzez właściwy dobór personelu pod kątem posiadanego wykształcenia, zdobytego doświadczenia i otwartego podejścia do problemów Pacjenta. Podnoszenie kwalifikacji poprzez organizowane przez Grupę Medyczną Tommed szkolenia zorientowane na stałą poprawę jakości oraz świadomości i zaangażowania personelu w działania na rzecz doskonalenia bezpieczeństwa naszych podopiecznych jest naszą misją, która zamyka się w słowach „Specjaliści od zdrowia”. Równie istotne jest regularne zbieranie opinii naszych Pacjentów poprzez system ankietowania oraz rzetelne ich analizowanie i wyciągane wniosków.


W celu osiągnięcia najwyższej jakości i zapewnienia bezpieczeństwa oraz satysfakcji Pacjentom w Grupie Medycznej Tommed wprowadzono zasady, do których przestrzegania zobowiązuje się cały personel. Zasady mają swoje odzwierciedlenie w procedurach określających sposób postępowania prowadzący do zapobiegania wystąpieniu zdarzeń niepożądanych. Należą do nich: standardy higieny i zapobieganie zakażeniom szpitalnym, reguły farmakoterapii i bezpiecznego przechowywania produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych, sumienne prowadzenie dokumentacji medycznej, stosowanie metod identyfikacji Pacjenta oraz używanie sprawnego i nadzorowanego sprzętu i urządzeń kontrolno-pomiarowych. Podmiot identyfikuje i monitoruje ryzyka oraz stosuje procedury ograniczające ich wystąpienie. Przestrzeganie praw Pacjenta, norm prawnych i standardów jakości mających na celu zapobieganie wystąpieniu zdarzeń niepożądanych jest nadrzędną zasadą Grupy Medycznej Tommed. Postępowanie ze zdarzeniami niepożądanymi jest nastawione na szukanie przyczyn wystąpienia incydentu i wdrażanie rozwiązań naprawczych w celu zapobiegania ich występowaniu w atmosferze wzajemnego zaufania, bez wskazywania winnych.


Wszyscy Pracownicy są współodpowiedzialni za realizację Polityki Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta. Deklaruję pełne zaangażowanie Kierownictwa i wszystkich Pracowników w utrzymaniu i ciągłym doskonaleniu wewnętrznego systemu zarządzania jakością oraz postępowanie zgodnie z wymogami standardów akredytacyjnych Programu Akredytacji Szpitali i POZ.

 

Katowice, dnia 02.09.2024 r.

 

CERTYFIKAT ISO 9001 

Centrum Medyczne Tommed Sp. z o.o. Ośrodek Diagnostyki Sp. K >> 

Centrum Medyczne Tommed Sp. z o.o. >>

Centrum Medyczne Tommed Sp. z o.o. Prof-Med Sp. K >>

Tommed Sp. z o.o. >> 

 

POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI

 

 

Bezpieczeństwo Informacji wpisuje się w priorytetowe zadanie Centrum Medycznego Tommed Sp. z o.o. Ośrodek Diagnostyki Sp. k. z uwagi na konieczność zapewnienia poufności, integralności i dostępności informacji związanej z procesem świadczenia usług medycznych.

Polityka Bezpieczeństwa Informacji (PBI) stanowi deklarację zapewnienia wsparcia i zaangażowania Dyrekcji Ośrodka w proces planowania, wdrażania, eksploatacji i doskonalenia SZBI zgodnie z wymaganiami normy ISO/IEC 27001 oraz oczekiwaniami interesariuszy.

Dyrekcja Ośrodka, doceniając znaczenie procesu utrzymywania bezpieczeństwa informacji, ustanawia PBI w celu wyznaczenia kierunku działań zmierzających do realizacji i utrzymywania systemowego podejścia do zarządzania bezpieczeństwem informacji.

System SZBI został wdrożony w następujących oddziałach:

  • Oddział Chirurgii Ogólnej (hospitalizacja planowa),
  • Oddział Ginekologii i Położnictwa (hospitalizacja planowa),
  • Oddział Gastroenterologii (leczenie jednego dnia),

oraz wszystkich komórkach wspierających działalność powyższych oddziałów.

Celem SZBI jest osiągnięcie poziomu organizacyjnego i technicznego, który:

  • będzie gwarantował pełną ochronę informacji przetwarzanych w Ośrodku oraz zapewni ciągłość procesu ich przetwarzania,
  • zapewni zachowanie poufności, integralności i dostępności informacji,
  • zagwarantuje odpowiedni poziom bezpieczeństwa informacji, bez względu na jej postać, we wszystkich systemach jej przetwarzania,
  • zapewni gotowość do podjęcia działań w sytuacjach awaryjnych dla bezpieczeństwa informacji przetwarzanych i powierzonych przez pacjentów.

Powyższe cele realizowane są poprzez:

  • wyznaczenie ról i odpowiedzialności w zakresie utrzymania systemu SZBI,
  • stosowanie przez użytkowników polityk, instrukcji oraz procedur określających sposób ochrony informacji
  • przegląd i doskonalenie systemu SZBI adekwatnie do wymagań prawnych, pojawiających się zagrożeń  oraz oczekiwań pacjentów
  • podnoszenie świadomości pracowników i współpracowników w zakresie bezpieczeństwa procesu przetwarzania informacji
  • zapewnienie niezbędnych zasobów na eksploatacje systemu SZBI

Szczególną rolę w SZBI odgrywa bezpieczeństwo przetwarzania danych medycznych wytwarzanych w Ośrodku oraz informacji powierzanych przez pacjentów. W celu zapewnienia należytej ochrony tych zasobów, Dyrekcja powołała Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz niezależnego audytora, zadaniem powołanych ról jest stały monitoring bezpieczeństwa procesu przetwarzania danych osobowych w tym medycznych.

Katowice, dnia 29.05.2023 r.

CERTYFIKAT ISO 27001 >>

 

© GRUPA MEDYCZNA TOMMED 2023.