Lekarz rodzinny, INFORMATOR DLA PACJENTA

Informator dla pacjenta POZ

Podstawowa Opieka Zdrowotna (lekarz rodzinny, pediatra) w Grupie Medycznej Tommed w Katowicach to usługi zdrowotne świadczone przez specjalistów chorób wewnętrznych, medycyny rodzinnej, pediatrii oraz pielęgniarki i położne środowiskowe.

 

Wśród naszych lekarzy Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ), zarówno dla dorosłych - lekarze rodzinni, jak i dzieci - pediatrzy - są uznani specjaliści z wieloletnim doświadczeniem.

Usługi POZ w Tommed: Lekarze rodzinni, pediatrzy, pielęgniarki, położne, badania laboratoryjne usg, rtg, ekg, szczepienia, zabiegi, transport szpitalny, rejestracja online, programy profilaktyczne i edukacyjne, opieka koordynowana nad pacjentem

 

Osobom ubezpieczonym przysługują bezpłatne świadczenia zdrowotne w ramach kontraktu z NFZ. Aby zostać naszym pacjentem w ramach NFZ wystarczy wypełnić deklarację wyboru lekarza podstawowej opieki zdrowotnej/ pielęgniarki/ położnej. Lekarza rodzinnego, pielęgniarkę lub położną możesz wybrać bezpłatnie dwa razy w roku kalendarzowym.

Deklarację wyboru można złożyć w postaci:

  • PAPIEROWEJ: pobierz formularz w Rejestracji lub na www.tommed.pl - wypełnij i podpisz odręcznie – złóż w naszej poradni przed wizytą
  • ELEKTRONICZNEJ: zaloguj się na swoje IKP – na dole strony „Moje konto” znajdź właściwą pozycję i kliknij „Wypełnij deklarację” - po wybraniu placówki wybierz lekarza/pielęgniarkę/położną i zatwierdź - informacja o Twojej decyzji zostanie przekazana do naszych poradni

Przy wyborze świadczenia POZ nie obowiązuje rejonizacja. Nie musisz zatem korzystać z usług placówki medycznej położonej najbliżej miejsca zamieszkania.

Jak umówić wizytę w placówkach GRUPY MEDYCZNEJ TOMMED

REJESTRACJA Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-18:00.

Każdy Pacjent, który złożył deklarację wyboru lekarza podstawowej opieki zdrowotnej ma możliwość umówienia się do lekarza POZ (rodzinnego): osobiście, telefonicznie, przez osoby trzecie (rodzina, znajomy, opiekun i inne) oraz e-rejestrację.

Wizyty lekarskie w placówkach GRUPY MEDYCZNEJ TOMMED

Lekarze POZ udzielają świadczeń od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-18:00 zgodnie z indywidualnym harmonogramem pracy w zakresie następujących wizyt:

Grupa Medyczna Tommed jest w elitarnym gronie nielicznych w Polsce ośrodków medycznych posiadających certyfikat akredytacji CENTRUM MONITOROWANIA JAKOŚCI dla świadczeń ambulatoryjnych w zakresie Podstawowej Opieki Zdrowotnej

WIZYTA OSOBISTA

  • Wizyty osobiste umawiane są na konkretną godzinę.
  • Prosimy zgłaszać się na umówioną wizytę około 10 minut wcześniej, aby dokonać formalności w Rejestracji.
  • Nie możesz skorzystać z umówionej wizyty – odwołaj ją! Dzięki temu inny potrzebujący pacjent może zostać przyjęty.
  • Prosimy zabrać ze sobą dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem (akceptujemy aplikację M-Obywatel) celem potwierdzenia tożsamości.
  • Jeśli jest to pierwszorazowa wizyta w naszej Poradni prosimy się do niej przygotować:
    • spisać zażywane aktualnie leki (jak często i w jakiej dawce, w tym również suplementy diety),
    • zabrać dokumentację medyczną (wypis ze szpitala, wyniki badań),
    • spisać na jakie przewlekłe choroby Państwo chorują lub jakie występują w rodzinie,
    • zabrać informację od lekarza specjalisty do lekarza POZ (czy i z jakich poradni specjalistycznych Państwo korzystacie),
    • przygotować informację o przeprowadzonych u Państwa operacjach i zabiegach oraz przebytych urazach (jakie i kiedy).

TELEPORADA

  • Teleporady udzielane są w godz. 8:00 - 18:00 w uzgodnionym w trakcie rejestracji czasie.
  • Prosimy, aby zarezerwować sobie co najmniej 1 godzinę - może się zdarzyć że telefon pracownika nie będzie wykonany punktualnie z uwagi na pilną potrzebę medyczną innego pacjenta będącego w Poradni.
  • Prosimy przygotować kartkę i coś do pisania, aby zanotować zalecenia podczas teleporady.
  • Lekarz wykona do Państwa 3 połączenia. Jeśli telefon nie będzie odebrany teleporada zostanie anulowana.
  • Podczas teleporady lekarz omówi wyniki badań, zbierze wywiad i jeśli wymaga tego stan medyczny pacjenta może wypisać: e-receptę, e-zlecenie na wyroby medyczne, skierowanie na badanie, skierowanie do poradni specjalistycznej, zaświadczenie lekarskie, orzec czasową niezdolność do pracy, udzielić porady czy rozwiać wątpliwości.
  • Lekarz, pielęgniarka, położna zawsze po zebraniu wywiadu może zaprosić Państwa na wizytę osobistą do poradni lub zalecić wizytę domową i ustalić jej termin.

UWAGA: Teleporada jest dla pacjenta bardzo wygodną formą wizyty, prosimy jednak pamiętać, że taka forma wizyty może nie spełnić wszystkich Państwa oczekiwań i będzie wymagana wizyta osobista w Poradni. Teleporady są realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dn. 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej.

WIZYTA RECEPTOWA

  • Każdy pacjent przewlekle chory, po uzgodnieniu ze swoim lekarzem, może zamówić leki zażywane przewlekle. Wtedy rezerwowana jest wizyta receptowa, podczas której lekarz wypisze receptę na leki, wystawi zlecenie na zaopatrzenie medyczne.
  • Leki można zamówić :
    • telefonicznie pod wskazanymi numerami telefonów w każdej lokalizacji Grupy Medycznej Tommed,
    • osobiście w Rejestracji każdej lokalizacji, przez wysłanie wiadomości na adres e-mail:
      • ul. Fredry: receptypoz@tommed.pl
      • ul. Żelazna 1 i Piastów 8: receptypoz@profmed.pl
      • ul. Zadole 30: med-5@o2.pl
    • przez stronę https://erejestracja.tommed.pl dla lokalizacji ul. Fredry lub https://erejestracja.profmed.pl dla lokalizacji ul. Piastów i Żelazna.
  • Po otrzymaniu kodu recepty wystarczy podać go w aptece, aby otrzymać lek lub w sklepie medycznym, żeby otrzymać materiały zaopatrzenia medycznego.
  • Lekarz może nie wypisać zamówionych leków i poprosić o dostarczenie zaświadczenia od specjalisty lub zaprosić na wizytę osobistą lub teleporadę.

UWAGA: Jeżeli zamówiłeś leki i nie otrzymałeś wszystkich zamówionych (patrz. SMS, mail lub IKP), konieczny jest kontakt osobisty lub telefoniczny z Poradnią.

WIZYTA KOMPLEKSOWA

  • Przeznaczona jest dla pacjenta przewlekle chorego objętego opieką koordynowaną; zaprasza na nią lekarz prowadzący lub w jego imieniu koordynator leczenia.
  • Do wizyty kompleksowej kwalifikowany jest pacjent zadeklarowany do naszej poradni, u którego stwierdzono chorobę przewlekłą w zakresie: kardiologii, endokrynologii, diabetologii, nefrologii, pulmonologii – wybrane jednostki chorobowe.
  • Czas trwania wizyty kompleksowej jest dłuższy i obejmuje:
    • dokładne zebranie wywiadu (w tym rodzinnego), badanie fizykalne, weryfikację dotychczasowego leczenia, chorób przewlekłych, przebytych operacji lub urazów,
    • przygotowanie wspólnie z Państwem Indywidualnego Plan Leczenia na cały rok,
    • zlecenie badań diagnostycznych i jeśli to potrzebne konsultacji specjalistycznych ze specjalistami dziedzinowymi w zakresie: kardiologii, endokrynologii, diabetologii, pulmonologii, nefrologii, dietetyki,
    • zaplanowanie konsultacji pielęgniarskich i wizyt kontrolnych.
  • Koordynator leczenia, zgodnie z ułożonym przez lekarza Indywidualnym Planem Opieki Medycznej (IPOM), w Państwa imieniu umówi wszystkie konsultacje i badania, poinformuje Państwa o terminie i miejscu wykonania tych badań - dzięki czemu oszczędzają Państwo czas.
  • Ta forma opieki pozwala na poszerzenie dostępności do badań diagnostycznych, szybką diagnostykę choroby bez konieczności umawiania wizyty przez Państwa i czekania na nią w poradni specjalistycznej.

WIZYTA PROFILAKTYCZNA

  • Realizowana jest bezpłatnie u pacjentów zadeklarowanych w naszej Poradni, których do takiej wizyty w danym roku kalendarzowym zakwalifikował NFZ na podstawie roku urodzenia. Wizyta realizowana jest w zakresie:
    • CHUK - choroby układu sercowo-naczyniowego; zapisać można się w rejestracji POZ lub telefonicznie
    • 40+ przesiewowe badanie profilaktyczne po 40 roku życia; skierowanie na badania pacjent może wygenerować sam przez Indywidualne Konto Pacjenta (IKP) lub pod numerem telefonu: +48 800 100 101 gdzie zostanie przeprowadzony wywiad zdrowotny i wygenerowane skierowanie na badanie; z wynikami prosimy umówić się do lekarza rodzinnego celem ich omówienia;
    • Mammografia - profilaktyka raka piersi; pacjentka zapraszana jest na badanie i umawiana telefoniczne; badanie realizowane jest przy ul. Żelaznej 1 (I piętro);
    • Cytologia – profilaktyka raka szyjki macicy; położna naszej poradni kontaktuje się telefonicznie i zaprasza na badanie cytologiczne.
  • Jeżeli wyniki badań realizowanych w ramach wizyt profilaktycznych są nieprawidłowe pacjentowi zostanie zaproponowana wizyta lekarska celem pogłębienia diagnostyki i leczenia.
  • Nasza Poradnia prowadzi również inne badania profilaktyczne, w tym:
    • Bilans stomatologiczny bezpłatny dla dzieci i młodzieży zadeklarowanych w naszej Poradni: raz w roku;
    • Badanie Kolonoskopii – profilaktyka raka jelita grubego: informacje dostępne są w gabinecie 141 - „Rejestracja Badań Endoskopowych” lub na Infolinii;
    • Szczepienia obowiązkowe i zalecane dla dzieci oraz zalecane dla dorosłych, do których kwalifikuje lekarz prowadzący;
    • Badania bilansowe dla dzieci i młodzieży w 2,4,6,10,14,16,18 roku życia.

WIZTYA DOMOWA

  • Wizyty domowe realizowane są ze wskazań medycznych po umówieniu terminu wizyty z lekarzem prowadzącym.
  • Każda wizyta domowa poprzedzona jest teleporadą z pacjentem i zebraniem wywiadu - od pacjenta lub osoby upoważnionej - celem podjęcia przez lekarza decyzji co do dalszego postępowania medycznego i realizacji świadczenia.

IKP - INTERNETOWE KONTO PACJENTA

Każdy pacjent ma możliwość założenia Internetowego Konta Pacjenta, za pośrednictwem którego istnieje możliwość m.in. odbioru dokumentów elektronicznych ( e-recepta, e-skierowanie) wystawionych przez lekarza, rodzinnego POZ lub lekarza poradni specjalistycznej. Szczegółowe informacje znajdą Państwo na www.pacjent.goc.pl lub u pracownika rejestracji.

 

PODWYKONAWCY PROF-MED czytaj więcej>>

 

Grupa Medyczna Tommed prowadzi leczenie w ramach szybkiej terapii onkologicznej. Każdemu Pacjentowi z kartą onkologiczną (DILO tzw. zieloną kartą) zapewniamy koordynatora, którego zadaniem jest wsparcie i pomoc we wszystkich etapach diagnostyki i leczenia onkologicznego Czytaj więcej >>

 

Kontakt: Rejestracja POZ

 

 

© GRUPA MEDYCZNA TOMMED 2023.